Salı, Mart 04, 2008

P.Ç.Ç.S.E.Haşhaşlı çörek

Merhaba canlarım..Bu haftaki P.Ç.Ç.S.E.17 için hazırladığım tarifim..Sevgili Belgin'e kolay gelsin..Şu an başka bir tarif hazırlıyorum mutfakta..Oturmuşken bu haşhaşlı çörekleri takdim edeyim dedim..Ben çok seviyorum haşhaşlı yapılan hamur işlerini.Hemen tarife geçeyim;
3 su bardağı sıcak süt,
yarım su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvıyağ,1 tatlı kaşığı tuz,2 tatlı kaşığıda şeker
kuru maya ve unla yumuşak bir hamur yaptım..İki misli kabarınca hafifçe elimi yağlayıp hamurdan parçalar kopardım resimde gördüğünüz gibi uzatarak çekiştirdim..Çekilmiş(çamur gibi olanı) haşhaşı her yerine sıvadım dürdüm sonrada gül şekli verip tepsiye sıraladım..Resimdede görülüyor..
Çöreklerimizin pişmiş hali..Ben biraz aceleden büyük yaptım bunu yapıp dışarda çay davetine gidecektim herkes birşey yapıp götürecekti..Daveti veren bayan arkadaşımız haşhaşlı çöreği seviyormuş bende duyduğum iyi oldu deyip bunları yapıpta götürdüm..Serviste çöreklerimizi ikiye böldük siz biraz daha küçük yapın..Hadi sizlere afiyet olsun..Bende mutfağa gideyim:)))

7 yorum:

mona lisa dedi ki...

offffyaaa bende istiyorum.negüzel görünüyorlar.ellerine sağlık arkadaşım.çok güzel olmuşlar.günden geldim ama bunlardanda alabilirim.sevgiyle kal

http://hunerlieller.net dedi ki...

SELAM CANIM..BENDE SEVERİM HAŞHAŞLI ÇÖREGİ....ELİNE SAGLIK..BANADA YAPIP GETİRSENE....İYİAKŞAMLAR DİLERİM...
SEVGİLERİMLE...

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CÖREKLER PEK GÜZEL CANIIIIM:::ELINE SAGLIK.MIS GIBI OLMUS GERCEKTEN.Mmmm...mis gibi misss:)))

belgin dedi ki...

selam canım,
ellerine sağlık kimbilir ne nefis olmuştur, afiyetler olsun size...Etkinliktekiler de bakıp yutkunsunlar, sana gelsinler baksınlar diğer nefis tariflerine...çok teşekkür ederim bu güzel tarif ve katılımın için...Diğerini de bekliyorum , tarif yayında sevgilerimle

defneylebirlikte dedi ki...

mmm nefis olmuş.elie sağlık canım.çayla süper olur bu muhteşem çörekler..

Adsız dedi ki...

Hashalı çöreklerı etkılıkte gördum dayanamayıp yerınde zıyaret etmek ve elınıze sağlık demek için geldım. Afyonlu olmanın etkısımı bılınmez ama hashaslı herseyı severım ve görduğum zaman memleket özlemım depresır. sızde harıka yapmıssınız kahvaltı olarak asla hayır dıyemem musadenız olursa 1 tanesını aldım gıdıyorum...

emelinmutfagi.blogcu.com

dantelistan dedi ki...

haşhaşlı olsunda lokum gibi ne güzel gider cayın yanında acıpayamda her bayram özel yapılır misafirlere ikram için ellerina sağlık iyi akşamlar