Pazar, Kasım 09, 2008

Piliç Topkapı

Mutlu pazarlar diliyorum..Dosyadan bir tarifle geldim..Yıllar önce dışarda yemek yerken menüde dikkatimi çekmişti piliç topkapı..Allah Allah c.c. yaa hemen aklıma Bir zamanların ünlü dansözü Nesrin Topkapı hanımefendi gelmişti..Gerçi hala öylede:))
Hemen nasılmış neymiş bakalım tadına dedik ve yemiştik..Tabi çok beğenmiştim..El alışkanlığımla hemen nasıl yaptığımıda anlatıyorum..Gördüğünüz resimde dilimleyipte fotolayım dedim aman dedim boşvereyim yiyen dilimlesin..Hem tabağı bozacağım ne gereği var öylece bıraktım bende..
Hani geçenlerde mercimek çorbasıyla yanında mısırlı pilavım vardı..İşte ondan bir gün sonra yapmıştım piliç topkapıyı..Kalan az miktardaki pilavımla..Zamanımda vardıki üşenmedim :))Ya ben çok açık sözlüyüm dimi:)
Neyse kuş üzümlerimi ve bademimi ayrı ayrı birkaç dakika haşladım aynı suda biraz bekletip süzdüm..Bademin kabuğunu soyup üzümle pilava ekledim..Bir fiske tarçın ektim.
Burdada alırken açtırdığımız tavuk etimizi güzelce inceltiyoruz..İç harcımızı yerleştirip açık kalmayacak şekilde sarıyoruz..Kürdanla diker gibi tutturuyoruz..Ben yayvan bir tencereye yerleştirip çok az su ilavesiyle bir süre pişirdim..Sonra salçayı suyla inceltip bir sürede fırında kızarması için beklettim..Belki oyalayıcı gibi gelebilir..Eti hazır olduktan sonra yada elinizde az miktarda pilav varsa hazırlamak için çok ideal bir yemek..
Davet sofralarınıza mükemmel tat verecek her damağa uyacak bir tarif denemenizi tavsiye ederim..
Görüşmek üzere.......

37 yorum:

birdutmasali dedi ki...

akasyacım ellerine sağlık..
tatlı kızını öpüyorum..
tekrar geçmiş olsun cnm.
sevgiler güzellikler..

mona lisa dedi ki...

bacım ellerine sağlık nerden buluyosun böyle değişik tarifleri hayranım sana.bir tavukkolik olarak ben çok beğendim bu nesrin topkapı yemeğini size afiyet olsun bize de iyi seyirler.ha bu arada karakızım nasıl oldu kaşıntısı geçtimi devam ediyomu.inşallah iyi olmuştur.sevgiyle kal bacımoy.

gonuldeneledokulenler dedi ki...

Allah iyiliğini versin emi..hikayesine bayıldım:))gece gece güldürdün beni iyimi.
bu arada topkapıda hakkını vermiş hani..bademler üzümler..ellerine sağlık bacımın..
öpüldünnn..

bittimi dolaplar?

Baharcicegi dedi ki...

ismi saray yemeklerini andiriyor,iftarlar icin ziyafetler icin cok zengin bir yemek olmus,ellerine saglik canim.
Sen acik sözlüyüm diyorsun bizde bunu seviyoruz oldugun gibi ve dogalsin ve hep böyle kal canisi.
neseli sicacik pazarlar

defneylebirlikte dedi ki...

günaydın canım .kursa gitmeden sana bir geleyim de şu enfes mamana bakayım dedim.mmmm süper süper...

serpil'in mutfağı dedi ki...

günaydın canım .yemeğin çok güzel görünüyor.tadıda öyledir mutlaka.bizde tavuğu sevenlerdeniz.köyde biz bu yemeği kurbandan sonra kuzu bacağıyla yapıyoruz.kuzunun ön bacağını açıp içine iç pilav koyup dikiyoruz.sonra ekmek fırınını sabahtan yakıp koyuyoruz.ağzını hiç hava almıyacak şekilde taşlarla ve çamurla kapatıyoruz.akşam sofra kurulunca çıkartıp afiyetle yiyoruz.ayy bak şimdi canım istedi valla.hadi ben kaçıyorum.zeytine gidiyoruz.birşey ekleyemiyorum.sayfama.şu zeytinimiz bitsinde öyle.ilk defa akşam 9 da yattım.çok yoruldumm.kendinize iyi bakın.

58 Ayfer dedi ki...

sa.Nuraycığım,tapkapı ismini okuyunca bizim ist.topkapı anladım.sanırım osmanlı mutfağından.ellerine sağlık.sağlıkla sevgiyle kalın canım.A.E.O.

Damak Tadı dedi ki...

Çok eğlenceli bir tarif vermişsin akasya'cığım..Okurken gülmemek elde değil..Zahmetli ama çok nefis görünüyor,ellerine sağlık canım..


Sevgilerle

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Haklısın, yiyenler kessinler.O güzelliği bozmadığın iyi olmuş.
Kara kuzu nasıl oldu? Daha iyidir inşallah.
Sevgiyle kal.

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika valla laf aramızda Nesrin Topkapı'yı çok severim:))öptüm...

zeynep dedi ki...

merabalar..
cok guzel bir blogunuz var.bu arada da hemsehriyiz.biz serikliyiz..ama tabi sizin gibi antalyada yasamiyoruz.sanirim tahminimce asker esisiniz siz..
sevgilerimle..kolay gelsin..

P€L!N dedi ki...

Nefis bir görüntü,lezzetide öyledir tahminim...Ellerine sağlık...
Kara kızının gözlerinden öpüyorum,tekrar geçmiş olsun...

Nur Kılıç dedi ki...

Ayy vallahi benimde aklıma Nesrin topkapı geldi hihihi ellerine saglık ablacım güzel bir tarifmiş misafirlere yapılabilir...
Ablacım dün Sevil ablanın istanbul buluşmasında bende vardım biliyo musun:)))

Mutfak Havlusu dedi ki...

ismide ilginç görüntüsüde değişik çok hoş ellerine sağlık.

karakazan dedi ki...

Nuraycigim,seni kovalamak lazim valla,neler yapmisin canim.Harika bir tavuk olmus eline saglik arkadasim,kizina gecmis olsun.

Selamlarimla,serap.

banu gökşin dedi ki...

nefıs nefıs ellerıne saglık canım mutlaka denıyecegım sevgıler..

TAZE NANE dedi ki...

Nuray kızım iyileşti demişsin.
Tekrar geçmiş olsun.
Piliç topkapı harika görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

simayhobievi dedi ki...

değişik ve şık bir yemek eline sağlık canısı

fatostuncay dedi ki...

canım benım haklısın hıc ugrayamadım.. ama bılgısayarım coktu.. artık daha fazla bana dayanamadı ve gıttı..:)) neyse kı resımlerımı kurtardım onarıldı ve geldı.. sana da gelemedım hayatım kusura bakma..
ama bu nesrin topkapı pardon piliç topkapı super yaaa:)))
bayıldım.. tam misafirlik..
kesilikle deneyecem..
afıyet olsun hayatım..
cok opuyorum canım..

yosunbuka dedi ki...

canım çok yoğunum uğramaya vaktim olmadı..büyük geçmişler olsun tatlı kızına..inşallah geçmiştir..gerçekten de ilginç bu yaşta zona denmesi..hayırlısıı..
keklerin harika görünüyor canım ellerine sağlık börek de nefis..
bu ünlü yemeği de denemek kısmet olmamıştı ben de deneyeceğim inşallah vakit bulur bulmaz..çok öptüm canım ellerine sağlık..

Ayşegül dedi ki...

Nuray'cım
ellerine sağlık arkadaşım.yine süper bir tarifle karşımızdasın.Kolay gelsin

fatma48 dedi ki...

becerikli maharetli arkadaşım ellerine sağlık kıs ben bunun topkapı olduğunu bilmiyodum çok hoşuma gidti biz buna tavuk sarma deriz.zengin bir yemek bence davetlerde harika oluyo

Yelda dedi ki...

Harika olmuş ellerina sağlık

hazan dedi ki...

ellerine sağlık nuray cım güzel bir yemek ben içine bezelye ve havuç koyarak denemiştim tadı harika olmuştu,bu arada kızın nasıl oldu inşallah iyi olmuştur,sevgilerimi bırakıyorum

nurdanın mutfağı dedi ki...

Piliç topkapın sulatanlara layık olmuş Nuray'cım...Canım blogumun şablonu için söylediklerinde haklısın canım blogcu şablonları kısıtlı , çok seçenel yok..çoğu çok küçük yazılı, bunu da çok beğendiğimden değil de kendimce en iyisi olduğundan seçtim ama resim konusunda haklısın ben onun yerine başka bir resim ekleyim diyordum da bu işleri pek bilmiyorum, benim büyük kızı bekledim.geçen hafta vizeleri vardı, sıkıştırmadım.şimdi sen de yazınca bahanesi oldu, epey uğraşlardan sonra resmi yoketmeyi başardık.canım ben de biraz rahatsızım, boynum sık sık ağrır.iş yapacam diye yine ağrıttım ilaç alıyorum .canım güzel bir hafta dilerim sevgilerimle

Ivete dedi ki...

Olá.....
Feliz c/ sua visita, muito obrigada.Desejo um maravilhoso domingo. Abraço carinhoso. Ivete.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hımmm nefis bir görüntü oyalasada yapmaya değer doğrusu nefis olmuş ellerine sağlık canım...
Kara kızın nasıl oldu inşallah iyidir öp benim için...
Sevgiler...

gonuldeneledokulenler dedi ki...

canım benim okudum yorumlarını.
bak makaslar duymaz seni.dikiver kılılarını as bir köşeye..
laf aramızda bende kullanırken koyduğum yeri unutup arar dururum.
hadi iyi gecelerr..

NİLÜFER dedi ki...

CANIM BENİM KIZIN DAHA İYİYMİŞ SEVİNDİM ALLAH ŞİFA VERSİN
PİLİÇ TOPKAPI NEFİS GÖRÜNÜYOR KEK VE BÖREK DE ÖYLE ELLERİNE SAĞLIK

dünden bugüne dedi ki...

ablam topkapı sarayındanmı gelmiş bu yemek:)yoksa piliç topkapıda mı yetişmiş:))
ellerine sağlık canım afiyetler olsun nefis görünüyor ..

kezban bacın dedi ki...

41 kere maşşalah canım bacım.ellerine sağlık topkapıda ,topkapı olmuş çok nefis görünüyo.yiyenlere afiyetler olsun.
kara kız nasıl oldu daha iyileşmedimi.kocaman öptüm onu allaha acil şifalar versin canım.
hayırlı gecelerin olsun

iclal dedi ki...

Canısı döktürmüşsün yine maaşallah. Harika görünüyor tadıda eminim öyledir. Ellerine sağlık..

www.yapraksarma.blogcu.com dedi ki...

merhaba ,ya bu ne güzel bir tarif olmuş böyle.görüntü ise muhteşem.Ellerine sağlık canım.kARA KIZA GEÇMİŞ OLSUN

Adsız dedi ki...

yüzünden gülücüğün,yüreğinden mutluluğun eksik olmıyacağı bir hafta diliyorum canım..sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım Nuray'cığım tekrar çok geçmiş olsun. Çok şükür rahatlamış kızın.Canım anlatımından ben yoruldum bu kadar koşuşturmaya çocuklarda stres olmazmı hiç, hele de sınavların başladığı şu günlerde. Allah çocuklarımıza kolaylıklar versin.
Canım ayrıldığınız gibi kavuşun, çok ta güzel mamalar yapmışsın eşine yol için afiyetler olsun.
Piliç topkapı da çok güzel görünüyor, davet sofralarına sağlık. Ellerine sağlık güzelim, sen çok yorulmuşsun, biraz da dinlen bu hafta, öptüm güzelim seni ve güzel kızını, sevgilerimle güzel bir hafta diliyorum...

neslihan dedi ki...

Eline sağlık canım,hem çok değişik bir tarif,hem de harika görünüyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

senayatilgan dedi ki...

Bunu yapmak istiyorum ağzım sulandı resmen :)