Cumartesi, Aralık 20, 2008

Kelle paça çorbası..

Buyrun sıcacık misler gibi kelle severlere kelle paça çorbası..Tarifi az sonra dedik :) saat akşamın 9'u oldu ben anca tarif etmeye geldim..
Geldim gördümki bu enfes çorbayı sevende sevmeyende var..Benimde çok sevdiğim söylenemez ama arada yapınca yerim...Arada eşim temiz bildiğimiz yerlerden küçük kuzu yada çebiç türü et getirince kellesinide alır mutlaka..Bu çorbayıda hafta içinde kurbanın kellesiyle yapmıştım..Amanın tarifim bile komik inanın..Hemen söyleyim ben kellenin derisini yüzdürüyorum..(Kimisi deriyi kızgın maşa türü demirle dağlar...Hiç kılı kalmaz sadece deri siyah dağlanmış bir şekilde bütün olarak haşlanır..Onu yiyemem mutlaka yüzdürürüm..)Kelleyi eti kemiğinden ayrılacak şekilde haşladım..Ayrı bir tencerede 1 yumurta,1 tepeleme yemek kaşığı dolusu un ve kese yoğurdundan sürahide ayranım vardı başladım çırpmaya..Un ve yumurtayı çırpıyorum yavaş yavaşta ayran ekliyordum ki ana ! bir baktım ayranı hala döküyorum terbiyeye:)Amanın beyazlaşmaya başladı terbiye:))Neyse kafa uçtu herhal dedim güldüm kendi kendime..Hemen süzgeçten geçirilmiş kelle suyundan alarak kıvamlandırdım...Etini bir güzel didikledim..Bolda sarımsak rendeledim..Tekrar karıştırarak kaynattım birkaç dakika özleşmesini bekledim servise sundum..İşkembeye sirkede koyuyorum ama kelleyi hiç sirkeli yapmadım..
****
Ölçü olarak yazıyorum ama yinede sulandırmam göz kararı diyorum..Ben elaltındaki ayranı kullandım tabiki her zaman yoğurt kullanırım..Sulandırmayı az yaparsanız bir süre sonra katılaşır suyunu önden biraz fazla koyun..Kaynayınca ayarlarsınız..Ben kelleyi pişirdiğim gün suyundan biraz alarak tarhana yaptım..Büyük oğlum kelleyi yemiyor..Ama benim büyük oğlan hariç çevremde kelle sevmeyen erkek görmedim valla..))) Arkadaşlar zahmetli gibi yazmış ama inanın eliniz alışırsa hiçte zor değil..Bir alışsanız hep pratiğinize gelir ve yapmak istersiniz...Hadi bakalım hanımlar eşlerinize şööyle bir bol sarımsaklı kelle yapında dışarda yiyeceğine evinde sizinle karşılıklı hımm hımmm..)) diye diye yesinler..
***
1 adet küçükbaş kellesi
1 yumurta
1 yemek kaşığı dolusu un
3 yemek kaşığı kadarda yoğurt ( ben bu sefer ayran kullandım )
bol sarımsak arzuya bağlı olarakta az sirke
**
kelle haşlanır suyu süzgeçten geçirilir eti didilir..Terbiye malzemesi çırpılır suyundan azar azar alınarak kıvamlandırılır..Tekrar bir taşım kaynatılır ayrı yağ ilave etmeye gerek yoktur kendi eti yağı yetiyor zaten..
Hepinize saygılar sevgiler hürmetler mutlu pazarlar.....

31 yorum:

Nur Kılıç dedi ki...

Ya Nuray ablacım almıyım sagolasın :) ellerine saglık ugraştırıcıda bir yemek galiba ama bizim evde birtek babam yerdi, evlendim şimdide eşim sever ama hayatta yapmadım balıgıda sever, inan onuda büyük balıkları buglama dışında hiç yapmadım hamsi dersen bizim evin yolunu bilmez :)
Yiyenlere sevenlere afiyet olsun inşallah...
Buarada unuttum ablacım kusura bakma boyun fıtıgından bahsetmiştin hani geçmişler olsun ama imal etme olur mu benim teyzoştada vardı fizik tedavi gördü birde yastıgı var misafirlige giderken bile götürdügü şimdi hamdolsun daha iyice emarını filan ihmal etme nolur bir baktır ablacım benim lütfen çünkü teyzemin agrıları tuttugunda mahvoluyodu kadıncaz rahatlık varken çekme ablacım dr bir görün...

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Kendinin yaptığının emek istediğinin biliyorum ama hayatımda hiç tadını bile bilmiyorum. Sakadat sevenlerin olmazsa olmazı işkembe ama bizim eve hiç uğramadı. Annemlerdeyken benim yüzümden ailem hiç yiyemezdi.Ben gidince rahatça yediler.Ama ben yemediğim için kendi ailemi de bu tatlarla hiç tanıştırmadım. Haksızlık etmişim değil mi?
Sevgiyle kal.

defneylebirlikte dedi ki...

çocukken annemin babamın baskısıyla yedim.aslında kokusu ve suyu hoşuma gider.ama şimdi yemiyorum.ellerine sağlık canım.mutlu bir haftasonu diliyorum sana..

birdutmasali dedi ki...

ALLAH İYİLİĞİNİ VERSİNN.
:))))))))))))))))))))

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bacım sen ne yaptım ben bayılırım kelle paçaya şimdi nasılda canım çekti....Bayıldımmmmm ellerie sağlık canım...
Sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Rahmetli Annanem yapardı küçükken, kimin bir yeri kırılsa kelle paça çorbası yapıverirdi çabuk kaynasın kırık diye :))
Canım Nurayım benim, eminim enfes olmuştur, ellerin dert görmesin..
Öptüm en kocamanından..

fatma48 dedi ki...

anacımmmmmm bu ne valla çok sevindim şu ana kadar gelen arkadaşlar pek sevmiyo galiba demek oluyoki hepsi bana kaldı her ne kadar kollestrolu artırsada ben kelle pacadan vazgecemiyom şöyleeee sirkeli sarmısaklı birazda pul biber serptinmi yemede yanına yat ben evde pek ugraşmam ama güvendiğimiz bir çorbacı var paşamla gider bir güzel içeriz valla izmir sabahdan beri yağışlı şimdi akşam akşam sıcak sıcak olsa nasılda yerdim napcaz şimdi yarında pazar çorbacı kapalı ama pazartesi hemen gidiyoz anlaşıldı ellerine sağlık bidenem

deniscafe dedi ki...

Eşim bu çorbayı çok sever..Ama ben yemediğim için dışarıda yamek zorunda kalıyor :) Ellerine sağlık çok zahmetli bi çorba. Ayrıca kemik kırıklarında içilmesi tavsiye ediliyor.. Kemiğin erken kaynamasına etkenmiş..Afiyet şeker olsun.. sevgi ile..

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık kocaman sevgiler öptüm...

fatostuncay dedi ki...

nurayım cok tatlısın ya..
resmıne bayıldım..
kabanınla cantan da takım..
masallah benım arkadasıma:)))))
sen harıka yemeklerın harıka kalbın harıka.. daha ne olsun:)))
opuyorum canım senı..
ıyı hafta sonları..

MUTFAKISTAN dedi ki...

Nuraycigim afiyet olsun seveni cok ama ben asla yemedim guzel veya cirkin diyemem tadini bilmiyorum,pacanin kiriklara iyi geldigini biliyorum.Ayagim kirilmisti 45 gun alcida kaldi pisirip getirdiler yemedim sanirim on yargiliyim bu konuda,
ellerine saglik canim sevgilerr

NİLÜFER dedi ki...

çok severim kelle paçayı biz yoğurtsuz yaparız bol limonlu bol sarmısaklı mmmm sıcak sıcak ne güzel yenir eşim yemez annemlerde veya kayınvalidemlerde yerim genellikle
Eline sğlık canım

Adsız dedi ki...

canim bu corbayi ben pek sevmem ama sen yaptigin icinmidir nedir harika gorunuyor
ellerine saglik
iyi aksamlar mutlu yarinlar dilerim canim

www.yenitadlar.blogcu.com

nurdanın mutfağı dedi ki...

canım benim ellerine sağlık, elinden gelmeyen, bilmediğn yok valla...aslında ben severim, işkembeye de aynı şekilde bayılırım, ama yapmayı değil pişmişini yemeyi tercih ederim.Ben, o kelleyi değil ellemek, görmekten bile içim bir hoş oluyor.ama yemeye gelince yerim, bu da bir çelişki ama napayım..canım sevgilerimle, hazır pişmişinden 1 tabak götüreyim çaktırmadan...

fatma48 dedi ki...

ALLAH razı olsun benim sadık dostum canım kardeşim kötü günümün yoldaşı rabbim gönlüne göre versin

Nur Kılıç dedi ki...

:D Ya ne şekersin sen ya ben evde yazdıklarına gülüyorum ogluşla eşimde bana gülüyo bitanesin...
Aynı dert yeminle bendede var sök-ör sök-ör telef oldu ipim inanki ama benimki ufak bir iş onu bile yaparken bırakıp kaçasım geliyor arada :D
Birde babaannem kafayı aynen kızgın maşayla daglardı dilinide aboooww :) kokudan evden nereye kaçacagımı sasardım ama seninki gercekten kolay gibi ama yinede ben yapmıyım ablacım sagolasın ellerine kollarına saglık...
Şifalar olsun inşallah

simayhobievi dedi ki...

akasyam kelleler paçalar taslara konmuş eh meraklıları için bulunmaz nimet yapmışsın niçe insan tanıyorum sırf bunun için lokantalrın yolunu aşındıran elin kolun dert görmesin afiyet olsun emi

ELBİSTANLI dedi ki...

Ellerine sağlık nurab ablam, bizde severiz ailece paçayı ama kelleyi soydurmadan bende yapmıyorum.Kıldan dolayı çok huyluyum maalesef defalarcada yıkarım.paça çorbasını en uzun sürede yapan benimdir herhalde.dışardanda asla yiyemem.neyse uzattım ablam güzel bir hafta sonu diliyorum sana ve ailene.hayırlı geceler..

Canan dedi ki...

Ellerinize sağlık. Sitenizi çok beğendim. İnsanlara güzel ve gösterişli tarifler sunuyorsunuz. Başarılaraınızındevamını dilerim.

www.mutfakbocugu.com

takiperileri(julide) dedi ki...

Merhabalar
Ben severek içerim
Ellerine sağlık
Sevgiler
www.takiperileri.blogcu.com
www.perilermutfakta.blogspot.com
www.takiperileri.blogspot.com

Ayşe dedi ki...

ayyy hiç yiyemem ki kokusuna bile tahammül edemem valla ama annem babam müptelasıdır :) :) :)

baharhabercisiyim dedi ki...

canimmmmmm, ellerine saglik, nefis bir corba.
sebzeli makarnayi da dedigin gibi de yapabiliriz elbette, haydi seni mi kiracagim altina not düstümmm;))))))
keyifli bir haftasonu tatili dileklerimleeeeeee

hamdivehusnucan dedi ki...

günaydın bende sevmem sakatatları.ama ellerine saglık çocuklara çok selamlar

www.illedeyemek.com dedi ki...

mmm ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor...

www.illedeyemek.com

serpil'in mutfağı dedi ki...

slm canim nasilsin?eller'ne sağlık çok güzel.bende 30yaşıma kadar hiç ağzıma almadım.ama geçenlerde halam yaptı illaki tattırdı.bende yedim.heralde boşuna kapris yapmışım bu zamana kadar.yalnız yumurtalı terbiye olunca yemem.halam gözümün önünde yaptı yumurta koymadı.ondan yedim.bunların yanında bu yaşıma kadar yumurtanın sarısı,süt,işkembe,bağırsak,ve ciğer çeşitleri tadlarını bilmem.çünki yemedim.yemediğim halde böööyle kioluyum.birde onları yesem.ne olurum bilmem:)))

dursundan dedi ki...

canım ben buralardayım çocuklarla ugrasıyoruz, bi hasta oluyoruz iyileşmemiz iki hafta sürüyo malum iki çocuk iki defa hastalık, şimdilerde çok çok şükür iyiyizde bende biraz blogumla ilgilenebildim. henüz hazırlıklar gelmedi burası batı yaaaa ama ne batı sorma gitsin.süresi belli degilki kalıcanmı gidicenmi şafak karanlık. hayırlısı bakalım bekliyoruz işte bizimde kaldı 3 yılımız Mevlam ömür verirse, inşallah saglıkla emekli oluruz.bi haber çıkarsa yazarım sana, sen gez oraları fırsatın varken tadını çıkar,biz göremedik hiç biyerini.o zamanlarda nerde gezmek, çarşıya markete gidemezdik ki.neyse canım öptüm görüşmek üzre sevgileerrrrr....

pel!n dedi ki...

Benimde eşim bayılır,vallahi burda fenerbahçede bir kelle paçacısı bile var :))Ama ev yapımı nefis olmuştur tabii...Ellerine sağlık..

Ayşe'nin mutfağı dedi ki...

MERHABA BEN SEVMEDİĞİM BİR ÇORBA AMA SEVENLERE AFİYET OLSUN SEVGİLER

ayfersultan dedi ki...

sa.Nuraycığım,ellerine sağlık çok faydalıvucudun direncini artırıyor.bildiğimden fırsat buldukça pişiriyorum.canım sonunda blog açtım ama çok eksiğim var.yani deneme aşamasında yardım edersin değilmi tabi fırsat bulursan herkesin işi var bu gidişle çabuk olmuyack gibi.öptüm.A.E.O.

dantelistan dedi ki...

kelle paça çorbasından başka seçeneğimiz varsa ben onu alayım mutlaka lezizdir ama nedense pek hoşlanmıyorum ellerine sağlık iyi akşamlar

Ekonomix dedi ki...

u yazınız Orhan Yaşar Çelik isimli kişi tarafından çalınıp orhancelik.net sitesinde yayınlanıyor. Orhan Çelik (Ev Telefonu: +90.2163623956, email adresi: saykorhan@gmail.com IP Address: 67.205.45.39 CepTelefonu : (533) 696 4222 Adresi: Işıklar1 Apt 34/24 Kozyatağı İstanbul Bankası: Garanti Bankası Kazasker Şubesi hesap numarası 6681389) ben dahil düzinelerce kişinin yazılarını çalarak ayda binlerce dolar para kazanıyor. Kendisi hakkında yasal takibat başlatmak istiyorum ve sizin de aramıza katılıp katılamayacağınızı merak ediyoruz.

Orhan Çelik’in yaptığı hırsızlıkla ilgili ilk bulgularımı http://ekonomiturk.blogspot.com/2009/12/bir-blog-hrszlgnn-anatomisi.html adresinde yayınladım. Bana da turkekonomi at gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.